ניסוי הבן איש חי 4

ניסוי הבן איש חי 4 מארצך וממולדתך ומבית אביך בפסוקנו מצווה הקדוש-ברוך-הוא אל אברהם אבינו: "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך". כאן מתחיל מסעו של אברהם אבינו אל ארץ כנען, הארץ המובטחת. ציוויו של הקדוש-ברוך-הוא מנוסח בלשון מיוחדת מאוד ומדויקת מאוד. ראשית, מדוע כפל ה' את לשונו, "לך לך", ולא בלשון פשוטה "לך מארצך"?. וכן, […]

ניסוי הבן איש חי 3

ניסוי הבן איש חי 3 מארצך וממולדתך ומבית אביך בפסוקנו מצווה הקדוש-ברוך-הוא אל אברהם אבינו: "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך". כאן מתחיל מסעו של אברהם אבינו אל ארץ כנען, הארץ המובטחת. ציוויו של הקדוש-ברוך-הוא מנוסח בלשון מיוחדת מאוד ומדויקת מאוד. ראשית, מדוע כפל ה' את לשונו, "לך לך", ולא בלשון פשוטה "לך מארצך"?. וכן, […]

ניסוי הבן איש חי 2

ניסוי הבן איש חי 2 מארצך וממולדתך ומבית אביך בפסוקנו מצווה הקדוש-ברוך-הוא אל אברהם אבינו: "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך". כאן מתחיל מסעו של אברהם אבינו אל ארץ כנען, הארץ המובטחת. ציוויו של הקדוש-ברוך-הוא מנוסח בלשון מיוחדת מאוד ומדויקת מאוד. ראשית, מדוע כפל ה' את לשונו, "לך לך", ולא בלשון פשוטה "לך מארצך"?. וכן, […]

ניסוי הבן איש חי

ניסוי הבן איש חי מארצך וממולדתך ומבית אביך בפסוקנו מצווה הקדוש-ברוך-הוא אל אברהם אבינו: "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך". כאן מתחיל מסעו של אברהם אבינו אל ארץ כנען, הארץ המובטחת. ציוויו של הקדוש-ברוך-הוא מנוסח בלשון מיוחדת מאוד ומדויקת מאוד. ראשית, מדוע כפל ה' את לשונו, "לך לך", ולא בלשון פשוטה "לך מארצך"?. וכן, נוקט […]

ניסוי בעל התניא 2

ניסוי בעל התניא 2 מארצך וממולדתך ומבית אביך בפסוקנו מצווה הקדוש-ברוך-הוא אל אברהם אבינו: "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך". כאן מתחיל מסעו של אברהם אבינו אל ארץ כנען, הארץ המובטחת. ציוויו של הקדוש-ברוך-הוא מנוסח בלשון מיוחדת מאוד ומדויקת מאוד. ראשית, מדוע כפל ה' את לשונו, "לך לך", ולא בלשון פשוטה "לך מארצך"?. וכן, נוקט […]

ניסוי בעל התניא

ניסוי בעל התניא מארצך וממולדתך ומבית אביך בפסוקנו מצווה הקדוש-ברוך-הוא אל אברהם אבינו: "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך". כאן מתחיל מסעו של אברהם אבינו אל ארץ כנען, הארץ המובטחת. ציוויו של הקדוש-ברוך-הוא מנוסח בלשון מיוחדת מאוד ומדויקת מאוד. ראשית, מדוע כפל ה' את לשונו, "לך לך", ולא בלשון פשוטה "לך מארצך"?. וכן, נוקט הוא […]

ניסוי האברבאנל 2

מארצך וממולדתך ומבית אביך בפסוקנו מצווה הקדוש-ברוך-הוא אל אברהם אבינו: "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך". כאן מתחיל מסעו של אברהם אבינו אל ארץ כנען, הארץ המובטחת. ציוויו של הקדוש-ברוך-הוא מנוסח בלשון מיוחדת מאוד ומדויקת מאוד. ראשית, מדוע כפל ה' את לשונו, "לך לך", ולא בלשון פשוטה "לך מארצך"?. וכן, נוקט הוא בפירוט רב: "מארצך […]

ניסוי האברבאנל

ניסוי האברבאנל מארצך וממולדתך ומבית אביך בפסוקנו מצווה הקדוש-ברוך-הוא אל אברהם אבינו: "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך". כאן מתחיל מסעו של אברהם אבינו אל ארץ כנען, הארץ המובטחת. ציוויו של הקדוש-ברוך-הוא מנוסח בלשון מיוחדת מאוד ומדויקת מאוד. ראשית, מדוע כפל ה' את לשונו, "לך לך", ולא בלשון פשוטה "לך מארצך"?. וכן, נוקט הוא בפירוט […]

מחסומים בדרך ליעד

מארצך וממולדתך ומבית אביך בפסוקנו מצווה הקדוש-ברוך-הוא אל אברהם אבינו: "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך". כאן מתחיל מסעו של אברהם אבינו אל ארץ כנען, הארץ המובטחת. ציוויו של הקדוש-ברוך-הוא מנוסח בלשון מיוחדת מאוד ומדויקת מאוד. ראשית, מדוע כפל ה' את לשונו, "לך לך", ולא בלשון פשוטה "לך מארצך"?. וכן, נוקט הוא בפירוט רב: "מארצך […]

עמו אנכי בצרה

הקושי מעצים? התורה מתארת את תחילת שעבודם של בני ישראל תחת ידם הקשה של המצרים. ובתיאור זה מציינת התורה עובדה מפתיעה: "כאשר יענו אתו, כן ירבה וכן יפרוץ". כלומר, ככל שמכבידים המצרים את עולם על בני ישראל, וככל שהם מוסיפים עליהם עבודה קשה, מתרבים בני ישראל עוד ועוד! עובדה זו נראית תמוהה ביותר. שכן, על […]